Maoryski taniec i inne atrakcje

Uczniowie poznają wielokulturowość świata

Nasza szkoła gościła dwoje obcokrajowców, którzy przybyli w ramach projektu Enjoy My Origin. Celem akcji jest przeprowadzenie przez lektorów – wolontariuszy warsztatów, które uczą języka obcego i dają możliwość poznania kraju pochodzenia prowadzących zajęcia. Nauka odbywa się poprzez gry, zabawy, prezentacje oraz inne zajęcia interaktywne.

Naszymi gośćmi byli Natalia z Brazylii i Daniel z Nowej Zelandii. Prowadzili oni zajęcia od 2 do 6 grudnia br. Na spotkaniach opowiadali o krajach, z których pochodzą, o miastach, w których żyją, ojczystej przyrodzie, kulturze, narodowych symbolach, a nawet tradycyjnej kuchni poszczególnych państw.

5 grudnia pani dyrektor Beata Radomska zaprosiła ich do spotkania w ramach realizowanego od dwóch lat projektu I Ty możesz zostać…!

W sali gimnastycznej zgromadzili się uczniowie klas piątych i szóstych, aby porozmawiać o zainteresowaniach samych gości. Spotkanie rozpoczęto wspólnym tańcem przy dźwiękach piosenki znanej amerykańskiej piosenkarki Christiny Aguilery „Pitbull – Feel this moment”. W trakcie spotkania uczniowie dowiedzieli się m.in.: jakie książki czytają ich goście, ile mają lat, jakiej słuchają muzyki, czym zajmują się w swoich krajach, czy podoba im się w Polsce. Zadawanie pytań w języku angielskim dawało możliwość przełamywania bariery językowej. W trakcie spotkania uczniowie ponownie wykonali taniec, tym razem przy muzyce Brazylijczyka Michela Teló Ai Se Eu Te Pego (Nossa, nossa assim você me mata). Wolontariusze obdarowali uczniów słodyczami, a samorząd uczniowski wręczył gościom upominki, które mają im przypominać o uczniach sucholeskiej podstawówki. Na zakończenie spotkania Daniel wykonał maoryski taniec, który rozgrzewa jego rodaków przed meczem rugby.

Spotkania pokazały, że nasi uczniowie są bardzo otwarci na poznawanie obcych kultur i języków. Bardzo chętnie zadawali pytania i z zainteresowaniem wysłuchiwali odpowiedzi. Bacznie obserwowali gości. Zapewne dostrzegali różnice, które nas dzielą, ale wydaje się, że w różnicach tych widzieli bogactwo świata, jaki nas otacza i uczyli się tolerancji wobec innych. Mogli też uświadomić sobie, jak cenna może być praca wolontariusza, który poświęca swój czas, aby zrobić coś dobrego dla innych.

Anna Budna