„Świat ptaków w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu”

Powiększ obraz

W roku szkolnym 2016/2017 szkoła wzięła udział w bezpłatnym cyklu zajęć ornitologicznych w ramach projektu „Świat ptaków w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu” realizowanego ze środków Fundacji Banku Zachodniego WBK S.A. Santander UNIVERSIDADES. Warsztaty objęły 5 spotkań w Ogrodzie Botanicznym w Poznaniu, każde spotaknie trwało ok. 5 godzin lekcyjnych. W projekcie wzięło udział 10 uczniów z klasy IV i V. Opiekunem projektu była Pani Klaudia Silska.

Tematy spotkań:

  1. Komu w drogę, temu… skrzydła! Wędrówki i lot ptaków 22.10.2016r.
  2. Kim jesteś opierzony przyjacielu? Budowa ciała ptaków i nauka rozpoznawania gatunków 19.11.2016r.
  3. Z wizytą w karmniku – odżywianie się ptaków i ich dokarmianie 28.01.2017r.
  4. Skrzydlaci artyści – śpiew ptaków  20.05.2017r.
  5. Pomoc dla ptasiej rodziny – okres lęgowy i ochrona ptaków 30.05.2017r.

Relacje uczestników po zakończeniu projektu:

„Zajęcia w Ogrodzie Botanicznym były najlepszymi zajęciami w roku szkolnym. Najbardziej podobała się mi część zajęć, która odbywała się w terenie. W pamięci na zawsze zostanie mi zabawa, podczas której poruszaliśmy się ptasim kluczem”

„Chciałabym pojechać na takie zajęcia jeszcze raz. Najbardziej utkwił mi w pamięci śpiew sikorki (si si be) oraz pierwiosnka (cip cap cip cap).”

„Bardzo mi się podobało w Ogrodzie Botanicznym, gdzie odbywały się zajęcia o ptakach. Dowiedziałem się jak odróżnić śpiew ptaków, gdzie odlatują na zimę oraz jka wygląda ich budowa. Ze wszystkich zajęć najciekawsze były ostatnie o budkach lęgowych. Ciesze się, że zapisałem się na te zajęcia. Myślę, że było warto wstać rano w sobotę i pojechać do Ogrodu Botanicznego”

„Najbardziej podobało się mi kiedy musieliśmy nagrywać na dyktafonem głosy ptaków. Na ostatnich zajęciach mieliśmy quiz sprawdzający naszą wiedzę o ptakach i dostaliśmy po starcu szarym i ptasiej zakładce do książki. Chętnie uczestniczyłbym w takim projekcie jesze raz”

„Podczas projektu dużo się nauczyłem o ptakach. Zaczęłem dużo więcej się nimi intersować i dużo więcej dostrzegać”

„Najbardziej podobały mi się zajęcia o głosach ptaków, ponieważ dzięki nim mogę rozpoznać po śpiewie (często  zabawnym) co to za gatunek”