Teatr na receptę, czyli jak obchodziliśmy Dzień Patrona

Dnia 26 kwietnia br. obchodziliśmy coroczne święto naszej szkoły Dzień Patrona. Jak co roku w tym dniu bawiliśmy się w teatr.  Tym razem hasłem przewodnim był „teatr na receptę,” czyli potraktowaliśmy teatr terapeutycznie. Scenki przygotowane przez uczniów klas 4 -6 dotyczyły ważnych spraw uczniowskich m.in. wzajemnej pomocy, kultury osobistej, pomocy w rodzinie, asertywności, uzależnienia od gier komputerowych. Klasy szóste jako najstarsze miały za zadanie tworzyć scenki teatralne o metodach uczenia się, wartościach związanych z kulturą, ze sportem oraz o korzystaniu z mediów. Tematy do uczniowskiego teatru klasy losowały w dniu występu. Po rozpisaniu ról i stworzeniu scenografii oraz kostiumów należało jeszcze wykonać afisze teatralne oraz wierszowane morały do swoich scenek.

Nadeszła chwila prezentacji…Po skończonej pracy w klasach wszyscy przeszli do sali gimnastycznej. Pokazy teatralne rozpoczęły klasy czwarte. Następnie prezentowały się zespoły aktorów z klas piątych i szóstych.

Ku radości widzów dominowała forma komediowa. Scenki były doskonale napisane i odegrane. Wszyscy bawili się wyśmienicie ale w ramach słów „śmiech niekiedy może być nauką”. Uczniowski teatr terapeutyczny, stworzony na potrzeby każdego ucznia, to był strzał dziesiątkę. Ważne problemy, trudne sprawy dzieci w teatrze? Tak, to możliwe w „teatrze na receptę”! Po występach teatralnych została wszystkim pamiątka – wystawa teatralnych afiszy i rymowanych morałów . Teraz każdy, patrząc na wystawę, może sobie przypomnieć jak dobrze się bawiliśmy i ile się nauczyliśmy w tym dniu. Wojciech Bogusławski chyba by się ucieszył…

Joanna Wojciechowska